Εκπαίδευση και Εκπαιδευτικοί: Βάλια Πιπεράκη, μαθηματικός στο Γυμνάσιο Τυμπακίου

Εκπαίδευση και Εκπαιδευτικοί: Βάλια Πιπεράκη, μαθηματικός στο Γυμνάσιο Τυμπακίου

Τo familytime.gr δίνει το λόγο στους λειτουργούς της δημόσιας εκπαίδευσης. Κάθε εβδομάδα φιλοξενούμε έναν εκπαιδευτικό, της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μετά την κ. Ανθή Ψωμαδάκη, καθηγήτρια Γερμανικών στο Γυμνάσιο Περάματος Μυλοποτάμου, ο λόγος στην κ. Βάλια Πιπεράκη, μαθηματικό στο Γυμνάσιο Τυμπακίου!

Λίγα λόγια για σένα, όπως συστήνεσαι στους μαθητές σου…

«Παιδιά μου ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!
Είμαι η κα Πιπεράκη και θα κάνουμε μαζί μαθηματικά!!!……»
Κάπως έτσι ξεκινά κάθε νέα σχολική χρονιά το ταξίδι μας με τους νέους μου μαθητές.
Ονομάζομαι, λοιπόν, Βάλια (Ευαγγελία) Πιπεράκη και όσο θυμάμαι τον εαυτό μου ήθελα να γίνω δασκάλα και να ασχολούμαι με τα μαθηματικά. Τον δεύτερο στόχο τον πέτυχα, για τον πρώτο δεν ξέρω… είναι αέναη η προσπάθεια.
Ζω μόνιμα τα τελευταία 25 χρόνια στο Τυμπάκι. Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Αμαρίου, την Νίθαυρη.
Έχω διδάξει στον ιδιωτικό τομέα και στην συνέχεια σε διάφορα δημόσια σχολεία έως ότου τοποθετηθώ στο Γυμνάσιο Τυμπακίου, εκτελώντας την τελευταία 6ετία και χρέη υποδιευθύντριας.
Είμαι παντρεμένη με τον, επίσης καθηγητή, Νίκο Βούλγαρη και έχουμε αποκτήσει δύο παιδιά.

Πώς θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου σαν εκπαιδευτικό; Αυστηρό ή επιεική;

Συναναστρέφομαι με παιδιά στην τρυφερή και ταυτόχρονα πολύ δύσκολη ηλικία της εφηβείας. Αυτό συνεπάγεται ότι δεν μπορώ να είμαι μόνο αυστηρή ή μόνο επιεικής.
Επιδιώκω να βοηθήσω τα παιδιά μου να αποκτήσουν μαθηματικές γνώσεις και λογική σκέψη, εγχείρημα δύσκολο γιατί τα παιδιά «φοβούνται» τα μαθηματικά. Επίσης προσπαθώ να αποκτήσουν εφόδια σημαντικά στην μετάβαση τους προς την ενηλικίωση. Για να το επιτύχω θέτω όρια και κανόνες, τους οποίους καλούμαι να τηρήσω πρώτη εγώ (αυστηρή), αλλά και αφουγκράζοντας τα, κατανοώντας τις ανησυχίες τους και συμπάσχοντας στις αγωνίες τους (επιεικής).

Από ποιον παιδαγωγό έχεις επηρεαστεί;

Έχω επηρεαστεί και εμπνευστεί από διάφορους παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς, μαθηματικούς και μη, επώνυμους και ανώνυμους, σε διάφορες στιγμές της ζωής μου και ως μαθήτρια και ως φοιτήτρια και ως δασκάλα. Κάθε τι μπορεί να με εμπνεύσει ή να αποτελέσει αποτρεπτικό πρότυπο για μένα.
Θα ήθελα να τονίσω σε αυτό το σημείο ότι όσο σημαντική μπορεί να έχει υπάρξει μια παιδαγωγική τάση, εξίσου σημαντική έχει υπάρξει και μια αρνητική δειγματική διδασκαλία, στην οποία συνειδητοποίησα τι μπορεί να προκαλέσει αρνητική αντίδραση και αδιαφορία σε ένα μαθητή.
Για το λόγο αυτό όποτε και όπως μπορώ προσπαθώ να ενημερώνομαι, να παρακολουθώ σεμινάρια και να ανταλλάσω απόψεις με άλλους που να με βοηθούν προς τον σκοπό αυτό.

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάποια πράγματα στο ελληνικό σχολείο, ποια θα ήταν αυτά;

Διαθέτουμε άρτια καταρτισμένο προσωπικό το οποίο χρειάζεται υποστήριξη.
Η μείωση των μαθητών ανά τμήμα θα δώσει την δυνατότητα για ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα με κάθε μαθητή.
Χρειαζόμαστε υλικοτεχνική υποδομή, που θα μεγιστοποιεί την προσπάθεια των συναδέλφων.
Επίσης πολύ σημαντικές και ενισχυτικές στην καλή λειτουργία του σχολείου είναι οι υποστηρικτικές διεπιστημονικές δομές, οι οποίες πρέπει να αυξηθούν για να έχει έναν ψυχολόγο και έναν κοινωνικό λειτουργό το κάθε σχολείο και όχι να μοιράζονται σε 5 σχολεία την εβδομάδα…

Τι θέλεις να θυμούνται οι μαθητές σου, από την καθηγήτρια τους;

Οι μαθητές μου θα ήθελα να θυμούνται ότι τους αγαπώ και προσπάθησα να είμαι δίκαιη και υποστηρικτική μαζί τους.
Μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα εμπιστοσύνης κατάφερα να αγαπήσουν, έστω και λίγο, τα μαθηματικά και να καταλάβουν ότι τα μαθηματικά όπως και κάθε τι στην ζωή μας θέλει, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, προσωπικούς στόχους και τόλμη.
Όπως τους λέω πολλές φορές: «…. Δεν μπορούν να βαθμολογηθούν όλοι στα μαθηματικά με 20!!! Ο καθένας από εσάς, όμως, θα πρέπει να προσπαθήσει να πετύχει το μέγιστο που μπορεί…»

Σχ. Έτος 2020 – 2021 ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «Καθαρό και πράσινο περιβάλλον»

Και μην ξεχάσετε! Κάντε την εγγραφή σας στην ομάδα μας στο facebook για να ενημερώνεστε ή να μας στέλνετε όμορφες φωτογραφίες, αλλά και ότι ενδιαφέρον γίνεται στον τόπο σας!

Σχολιάστε