Εκπαίδευση και Εκπαιδευτικοί: Ανθή Ψωμαδάκη, καθηγήτρια Γερμανικών στο Πέραμα Μυλοποτάμου

|

Εκπαίδευση και Εκπαιδευτικοί: Ανθή Ψωμαδάκη, καθηγήτρια Γερμανικών στο Γυμνάσιο Περάματος  Μυλοποτάμου

Τo familytime.gr δίνει το λόγο στους λειτουργούς της δημόσιας εκπαίδευσης. Κάθε εβδομάδα φιλοξενούμε έναν εκπαιδευτικό, της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μετά την κ. Μαρία Μαργαριτάκη, δασκάλα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού, ο λόγος στην κ. Ανθή Ψωμαδάκη, καθηγήτρια Γερμανικών στο Γυμνάσιο Περάματος Μυλοποτάμου!

 

Λίγα λόγια για σένα, όπως συστήνεσαι στους μαθητές σου…

Είμαι η καινούρια σας “γερμανικού” και μπορείτε να με φωνάζετε Frau Ανθή. “Τι σημαίνει Frau, κυρία;” με ρωτούν με μια γλυκειά περιέργεια. Γνωρίζοντας ότι τα παιδιά αρέσκονται στο να αποκαλούν τους καθηγητές με την ιδιότητά τους και όχι με το όνομά τους, συστήνομαι κατ’αυτό τον τρόπο, κάνοντάς τα να γελάσουν και να ξεκινήσει μια όμορφη συνεργασία. Τα τελευταία 4 χρόνια εργάζομαι στο νομό Ρεθύμνου τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και συγκεκριμένα στο Πέραμα Μυλοποτάμου. “Και έρχεστε κάθε μέρα από το Ηράκλειο για να μας κάνετε Γερμανικά;” ξαναρωτούν με έκπληκτα βλέμματα. Βεβαίως επειδή αγαπώ τη δουλειά μου και αυτό οφείλεται στη συναναστροφή μου με παιδιά, από τα οποία μαθαίνω κι εγώ τόσα πολλά πράγματα κάθε χρόνο.

Πως θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου σαν εκπαιδευτικό; Αυστηρό ή επιεική;

Ο χαρακτηρισμός μου σαν εκπαιδευτικός, περιλαμβάνει τόσο την έννοια της αυστηρότητας όσο και της επιείκειας. Είμαι επιεικής όσον αφορά στο γνωστικό επίπεδο των παιδιών, διότι δίνω βαρύτητα στην προσπάθεια και την όρεξή τους να συμμετέχουν στο μάθημα. Είμαι αυστηρή σε ό,τι σχετίζεται με τη συμπεριφορά των μαθητών στην τάξη, στο αν τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες (δεν τρώμε την ώρα του μαθήματος, σεβόμαστε τον συμμαθητή μας, δε χρησιμοποιούμε κινητό). Επιδιώκω να είμαι προσηνής στα παιδιά, έτσι ώστε να τα κινητοποιώ να συμμετέχουν, χωρίς να αγχώνονται για το αν κάνουν λάθος σε κάτι. “Μόνο μέσα από τα λάθη θα μάθετε και αν δεν κάνατε κανένα λάθος, μάλλον δε θα με χρειαζόσασταν εδώ”, τους λέω κάθε φορά, που νιώθουν ότι δεν έπρεπε να έχουν κάνει λάθος.

Από ποιον παιδαγωγό έχεις επηρεαστεί;

Βλέποντας τη διδασκαλία ως λειτούργημα και όχι ως επάγγελμα, έχω στο μυαλό μου ότι μέσα από τη μετάδοση γνώσεων θέλω να νιώθουν χαρά, ενθουσιασμό και ελπίδα ότι όλοι είναι ικανοί να τα καταφέρουν, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους. Η εκπαίδευση είναι πράξη αγάπης και δημιουργίας και αδιαμφισβήτητα έχει διαδραστικό χαρακτήρα, αφού και ο καθηγητής μαθαίνει πολλά από τους μαθητές του. Από το 2008 που διδάσκω σε δημόσια σχολεία, έχω επηρεαστεί από πολλούς εκπαιδευτικούς- παιδαγωγούς, οι οποίοι με πολλή υπομονή, επιμονή και θετική διάθεση, όρεξη και μεράκι για τη διδασκαλία κατάφεραν να κάνουν τους μαθητές να αγαπήσουν το σχολείο, αφού πίστεψαν σε αυτούς και συνεπώς και οι μαθητές στον εαυτό τους. Ακόμη και σαν μαθήτρια συνάντησα παιδαγωγούς, των οποίων η επιρροή στη διδασκαλία μου ήταν και εξακολουθεί να είναι καθοριστικής σημασίας, αντιμετωπίζοντας όλους τους μαθητές ισότιμα, δείχνοντάς τους αγάπη και κατανόηση και καθιστώντας τη μάθηση ευχάριστη.

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάποια πράγματα στο ελληνικό σχολείο, ποια θα ήταν αυτά;

Δυστυχώς το ελληνικό σχολείο χρίζει πληθώρας αλλαγών. Είναι επιτακτική ανάγκη για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η διδασκαλία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να είναι αποδοτική. Επιπρόσθετα θα έπρεπε από την αρχή κάθε χρονιάς να καλύπτονται τα κενά των καθηγητών κάθε ειδικότητας, έτσι ώστε να μην αφήνουν σχολεία π.χ. χωρίς δεύτερη ξένη γλώσσα για μισό σχολικό έτος ή και για όλη τη χρονιά, δημιουργώντας γνωστικά κενά στους μαθητές. Επίσης η βιωματική μάθηση θα έπρεπε να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσω της οποίας ενισχύεται η εμπέδωση των εκάστοτε γνώσεων. Μείζονος σημασίας είναι η δωρεάν παροχή σχολικών ειδών για όλα τα παιδιά καθώς επίσης και σχολικών γευμάτων, που εφαρμόζεται σε κάποια σχολεία μόνο.

Τι θέλεις να θυμούνται οι μαθητές σου, από τη δασκάλα τους;

Επειδή λόγω της ειδικότητας των Γερμανικών διδάσκω κάθε χρόνο σε πολλά τμήματα και δεν έχω την επαφή που έχει ένας δάσκαλος με τους μαθητές του, που τον βλέπουν κάθε μέρα, προσπαθώ να δημιουργώ ευχάριστο μαθησιακό κλίμα, έτσι ώστε να ανυπομονούν οι μαθητές να κάνουν Γερμανικά. Θα ήθελα να θυμούνται ότι πιο σημαντική από τη γνώση είναι η όμορφη συμπεριφορά και ο σεβασμός που πρέπει να τρέφουν ο ένας για τον άλλον. Πιστεύω πως θα θυμούνται, ότι αξία έχει η προσπάθεια και όχι το αποτέλεσμα, ενθαρρύνοντας τους έτσι να προσπαθούν, γιατί όλοι ανεξαιρέτως αξίζουν την αποδοχή και την αγάπη στο σχολικό περιβάλλον.


Και μην ξεχάσετε! Κάντε την εγγραφή σας στην ομάδα μας στο facebook για να ενημερώνεστε ή να μας στέλνετε όμορφες φωτογραφίες, αλλά και ότι ενδιαφέρον γίνεται στον τόπο σας!

Προηγούμενες

Εύκολες χειροτεχνίες με κλόουν!

Τα Κρητικά ντολμαδάκια της μαμάς μου!

Επόμενη

Σχολιάστε