Μαθήματα Πάσχα και αργίες για τις χαμένες διδακτικές ώρες

|

Ξεκινάνε λοιπόν τη Δευτέρα τα μαθήματα και για τους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων, με εξαίρεση τα Λύκεια στις “κόκκινες περιοχές”, ενώ  χθες οι Διευθύνσεις των σχολείων έστειλαν ενημερωτικά email στους γονείς για τα μέτρα προστασίας που θα λαμβάνονται στις σχολικές μονάδες.

Στο μεταξύ κατατέθηκε στη Βουλή νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο δίνει τη δυνατότητα να καλυφθούν οι  χαμένες διδακτικές ώρες  και η διδακτέα ύλη, με μαθήματα σε αργίες, διακοπές και εορταστικές εκδηλώσεις.

Τα μέτρα, όπως αναφέρεται, λαμβάνονται ώστε να διασφαλιστεί η φοίτηση, η κάλυψη της διδακτέας ύλης και η αναπλήρωση των διδακτικών ωρών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και αφορά το σχολικό έτος 2020-2021.

Συγκεκριμένα προβλέπει αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών, στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, μέσω της ρύθμισης

α. των αργιών διακοπών, και εορταστικών εκδηλώσεων

β. των απουσιών, και του χαρακτηρισμού της φοίτησης

γ. της ημερομηνίας έναρξης και λήξης των εγγραφών προνηπίων, νηπίων και μαθητών Α τάξης Δημοτικών Σχολείων, καθώς και
των διαδικασιών και προθεσμιών για την ολοκλήρωσή τους,

δ. κάθε συναφούς με τα ανωτέρω θέματα που αφορούν στους κατ ιδίαν και τους κατ οίκον διδαχθέντες μαθητές

ε. της φοίτησης, της αξιολόγησης, της προαγωγής, και της απόλυσης μαθητών

στ. στην εισαγωγή των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

ζ. κάθε άλλου συναφούς ή ειδικότερου με τα ανωτέρω θέματος.

Παράλληλα το Νομοσχέδιο αποσκοπεί στη συνολική αναβάθμιση των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στη βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, καθώς και στην εξασφάλιση στοχευμένων και ποιοτικών επιλογών για τους αποφοίτους Λυκείου και υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων.

 Αναφορικά με την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τη φοίτηση σε αυτά, με το Νομοσχέδιο θεσπίζονται:

• Ρυθμίσεις που αφορούν στη θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ)
Κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα θα θέτει ως ΕΒΕ ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των τεσσάρων μαθημάτων του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα.
Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζουν την προετοιμασία των φετινών υποψηφίων στις Πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν εκδοθεί τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Στόχος: Η διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών.

• Ρυθμίσεις για τη διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε δύο φάσεις
Στην Α φάση οι υποψήφιοι θα συμπληρώνουν το μηχανογραφικό δελτίο με συγκεκριμένο αριθμό επιλογών.
Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων της Α φάσης, οι μη εισαχθέντες θα συμμετέχουν στη Β φάση, κατά την οποία οι επιλογές τους θα περιλαμβάνουν όσα τμήματα εξακολουθούν να έχουν κενές θέσεις από την Α φάση χωρίς περιορισμό αριθμού επιλογών, εφόσον επιτυγχάνεται η καθορισμένη ΕΒΕ κάθε τμήματος.
Στόχος: Να εισάγονται περισσότεροι υποψήφιοι σε Τμήματα στα οποία επιθυμούν πραγματικά να σπουδάσουν.
Οι ρυθμίσεις αυτές για δύο φάσεις υποβολής μηχανογραφικού θα ισχύσουν από το 2022.

• Ρυθμίσεις για την υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού για την εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ
Δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα για υποβολή παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για τη φοίτηση σε δημόσιο ΙΕΚ. Συνεπώς, ένας υποψήφιος μπορεί να υποβάλει παράλληλα α) μηχανογραφικό για είσοδο σε ΑΕΙ, βάσει της επίδοσής τους στις Πανελλαδικές εξετάσεις και β) μηχανογραφικό για εγγραφή σε δημόσιο ΙΕΚ βάσει του απολυτηρίου του και επιπλέον κριτηρίων σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των ΙΕΚ.

Στόχος: Οι νέοι μας να έχουν επιλογές, να έχουν εναλλακτικές και να ακολουθούν εκπαιδευτικές διαδρομές που υπηρετούν τις κλίσεις, τις δεξιότητες και τις προτιμήσεις τους.

Προηγούμενες

Γλυκό περγαμόντο

Η ανθισμένη αμυγδαλιά

Επόμενη

Σχολιάστε