Πότε απευθυνόμαστε σε έναν ειδικό παιδαγωγό;

Πότε απευθυνόμαστε σε έναν ειδικό παιδαγωγό;

Καταρχάς, ειδικός παιδαγωγός καλείται εκείνος ο εξειδικευμένος θεραπευτής που είτε έχει ως βασικό πτυχίο την ειδική αγωγή είτε έχει βασικό πτυχίο στη γενική εκπαίδευση με μεταπτυχιακές σπουδές στην ειδική αγωγή ή είναι και εξειδικευμένος σε κλάδους της ειδικής αγωγής.
Ο ρόλος του ειδικού παιδαγωγού είναι βασικός, ουσιαστικός και πολλαπλός στην ανάπτυξη και στην εξέλιξη του κάθε παιδιού και είναι ο πρώτος ειδικός που αξιολογεί, με την χρήση σταθμισμένων ψυχομετρικών εργαλείων πάνω στα οποία έχει εκπαιδευτεί και λάβει την κατάλληλη πιστοποίηση, αλλά και με άτυπα εργαλεία, τα οποία έχει δημιουργήσει ο ίδιος λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες, τις ικανότητες και τις αδυναμίες του παιδιού που αξιολογείται και σε δεύτερη φάση εφαρμόζει εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα παρέμβασης, τα οποία στοχεύουν στην ανάγνωση, στη γραφή και στα μαθηματικά και τα οποία είναι σύμφωνα με το μαθησιακό προφίλ και τις ανάγκες του κάθε παιδιού.

Επιπρόσθετα παραπέμπει εάν χρειαστεί για αξιολογήσεις και σε άλλους θεραπευτές, υποστηρίζει και συμβουλεύει τους γονείς του παιδιού και συνεργάζεται στενά με το σχολικό του περιβάλλον κι όλα αυτά για να ωφεληθεί όσο περισσότερο μπορεί το ίδιο το παιδί.

Οι γονείς απευθύνονται σε έναν ειδικό παιδαγωγό όταν:
1. Ο παιδοαναπτυξιολόγος ή κάποια άλλη ιατρική και μη ειδικότητα, προτείνει πρόγραμμα ειδικής διαπαιδαγώγησης
2. Παρουσιάζει το παιδί κάποιες δυσκολίες, όπως δυσκολία προσαρμογής στο σχολείο, δυσκολία στο να ακολουθήσει τις οδηγίες του εκπαιδευτικού ή να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες
3. Το παιδί δεν έχει κατακτήσει βασικές δεξιότητες, όπως προμαθηματικές έννοιες (πολλά-λίγα, απαρίθμηση αντικειμένων) και φωνολογικές, επίσης, δεξιότητες ή δυσκολεύεται στη λεπτή κινητικότητα, όπως το να κόψει με το ψαλίδι
4. Παρουσιάζει αργή εξέλιξη συγκριτικά με τα παιδιά της ίδιας χρονολογικής του ηλικίας στο γνωστικό και στο κοινωνικό τομέα
5. Παρατηρούνται χαρακτηριστικά κάποιας διαταραχής όπως ΔΕΠΥ, αυτισμός ή κάποιας άλλης αναπηρίας
6. Έχει διάγνωση από δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα μαθησιακών δυσκολιών ή κάποιας άλλης αναπηρίας

Το παιδί το οποίο διαρκώς αποτυγχάνει μαθησιακά, καταβάλλεται από έντονο άγχος, κάτι που μπορεί να οδηγήσει εκτός των άλλων και στην κοινωνική του απομόνωση. Μέσω του κατάλληλου εξατομικευμένου προγράμματος παρέμβασης, λοιπόν, το οποίο δημιουργείται από τον ειδικό παιδαγωγό, το παιδί αποκτά γνωστικές, επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες, οι οποίες με τη σειρά τους, συμβάλουν στη μαθησιακή και κοινωνική του εξέλιξη, στην μαθησιακή του αυτοπεποίθηση και στην εύκολη ένταξη του στο σύνολο της τάξης.

Επιστημονικά υπεύθυνη:
Ειρήνη Μαρίνα Χαλκιαδάκη
Ειδική Παιδαγωγός
MSc Ειδική Αγωγή
Μετεκπαίδευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες
Μετεκπαίδευση στην Σχολική Ψυχολογία

Τηλ. 28920 23368 και 6987 498962
Διεύθυνση: Γεωργίου Γεννηματά 1 Μοίρες (δρόμος προς Κέντρο Υγείας)
email: [email protected]
fb: Επίκεντρο το παιδί-Υπηρεσίες Ειδικής Διαπαιδαγώγησης
Instagram: epikentro_topaidi

Σχολιάστε