Γυμνάσιο Τυμπακίου: Διχάζει και προβληματίζει το τελευταίο κουδούνι της ημέρας

|

Γυμνάσιο Τυμπακίου: Διχάζει και προβληματίζει το τελευταίο κουδούνι της ημέρας

Να  κτυπάει το κουδούνι σε όλα τα σχολεία στην ώρα του, σύμφωνα με ότι προβλέπει η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, δηλαδή στις 14.10, ζητάει με επιστολή του προς τις αρμόδιες υπηρεσίες ο Διευθυντής του Γυμνασίου Τυμπακίου, κ. Αλέξανδρος Καμπαναράκης.

Όπως αναφέρει, μέχρι και τον περασμένο Φεβρουάριο το τελευταίο κουδούνι της ημέρας στο Γυμνάσιο Τυμπακίου, κτυπούσε στις 14.00, λόγω της μεταφοράς των μαθητών στα γειτονικά χωριά με λεωφορείο του ΚΤΕΛ. Όμως ύστερα από παρεμβάσεις του κ. Καμπαναράκη, οι μαθητές πλέον εξυπηρετούνται από σχολικό λεωφορείο, το οποίο αποβιβάζει τους μαθητές στην είσοδο του σχολείου στις 8:00 και τους επιβιβάζει για τα χωριά τους, από την είσοδο του σχολείου, στις 14:20, οπότε δεν υπάρχει λόγος να μην ολοκληρώνεται η 7η ώρα.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Καμπαναράκη από τον Φεβρουάριο που άλλαξε το ωράριο μέχρι και σήμερα, δέχεται πιέσεις για να κτυπάει ξανά το κουδούνι στις 14.00, κάτι που όπως μας δήλωσε δεν πρόκειται να αλλάξει όσο είναι ο ίδιος Διευθυντής.

Στο μεταξύ σε όλα τα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ενδοχώρας του Ηρακλείου, το τελευταίο κουδούνι κτυπάει στις 14.00, σε αντίθεση με τα σχολεία της πόλης του Ηρακλείου, στα οποία το ωράριο τηρείται κανονικά, με το σχόλασμα να γίνεται στις 14.10 και αυτό πρέπει να εφαρμοστεί και στα υπόλοιπα σχολεία, επισημαίνει ο κ. Καμπαναράκης.

Αναλυτικά η επιστολή του κ. Καμπαναράκη αναφέρει:

“Το σχολικό έτος 2017 – 2018 ανέλαβα την ευθύνη του Γυμνασίου Τυμπακίου. Στη σχολική μονάδα, όπως και στο συστεγαζόμενο Γενικό Λύκειο, το τελευταίο κουδούνι της ημέρας κτυπούσε στις 14:00. Από την αρχή, έκρινα ότι αυτό είναι παράλογο (έχει αρνητικές τόσο παιδαγωγικές όσο και μαθησιακές συνέπειες) και πρέπει να αλλάξει. Δεν γίνονται όμως πολλές αλλαγές ταυτόχρονα στον Ελληνικό δημόσιο τομέα.

Στο Γυμνάσιο Τυμπακίου, τα τελευταία πέντε χρόνια, έχουν γίνει αρκετές. Η πρόφαση για τη μη εναρμόνιση του σχολείου με το ωράριο λειτουργίας που υπαγορεύει η Γ2/3611/31.08.1987 ΥΠ.ΕΠ.Θ. (τελευταίο κουδούνι στις 14:10) ήταν ότι το συγκεκριμένο ωράριο λειτουργίας δεν εξυπηρετεί το ΚΤΕΛ, στο οποίο έχει ανατεθεί η μεταφορά των μαθητών από την Περιφέρεια Κρήτης. Από το Φεβρουάριο του 2022, κάνοντας τις κατάλληλες ενέργειες σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Περιφέρεια Κρήτης, ΚΤΕΛ Ηρακλείου – Λασιθίου, Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Ηρακλείου) ρυθμίστηκε η μεταφορά των μαθητών του σχολείου μου με τέτοιο τρόπο ώστε να μην εμποδίζεται η ομαλή λειτουργία του.

Η γραμμή μεταφοράς, μέσω Βώρων, η οποία αποτελούσε εμπόδιο στην ορθή εφαρμογή του ωραρίου λειτουργίας στη σχολική μονάδα, σήμερα εξυπηρετείται από σχολικό λεωφορείο το οποίο αποβιβάζει τους μαθητές στην είσοδο του σχολείου στις 8:00 και τους επιβιβάζει για τα χωριά τους, από την είσοδο του σχολείου, στις 14:20, σε αντίθεση με ότι γινόταν στο παρελθόν όπου οι μαθητές αποβιβάζονταν συνήθως στις 8:10 στο κέντρο του Τυμπακίου (το οποίο απέχει αρκετά από το σχολείο) και επιβιβάζονταν περίπου στις 14:00 από το ίδιο σημείο, σε λεωφορείο της γραμμής του ΚΤΕΛ Ηράκλειο – Αγ. Γαλήνη και Αγ. Γαλήνη – Ηράκλειο το οποίο εκτελούσε και χρέη σχολικού λεωφορείου. Αυτή η αλλαγή, αποτελεί απόδειξη ότι η μεταφορά των μαθητών δεν είναι η αιτία της μη τήρησης του ωραρίου λειτουργίας των σχολικών μονάδων αλλά είναι η πρόφαση.

Από το Φεβρουάριο του 2022, έως και σήμερα, δέχομαι μεγάλη και πολυεπίπεδη πίεση προκειμένου να συναινέσω ώστε το τελευταίο κουδούνι του σχολείου να κτυπάει ξανά στις 14:00 με το επιχείρημα ότι αυτό είναι παιδαγωγικά ορθό, ότι αυτό εξυπηρετεί τις οικογένειες των μαθητών, ότι αυτό εφαρμόζεται από τα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής κ.α.. Φυσικά, νέα αλλαγή στο ωράριο λειτουργίας του Γυμνασίου Τυμπακίου, όσο εγώ έχω την ευθύνη του, δεν πρόκειται να γίνει.

Απαντώντας σε αντίστοιχο επιχείρημα αναφέρω ότι: Φυσικά, οι εκπαιδευτικοί (και όλοι οι εργαζόμενοι) πρέπει να προσέρχονται με καλή διάθεση στην εργασία τους και να αποχωρούν ικανοποιημένοι από αυτή. Αυτό όμως, δεν πρέπει να επιτυγχάνεται με τριτοκοσμικού είδους παροχές, με παροχές οι οποίες έχουν αρνητική επίδραση στο τελικό αποτέλεσμα της εργασίας τους το οποίο, για εμάς τους εκπαιδευτικούς, είναι η ορθή διαπαιδαγώγηση και η πρόοδος των μαθητών μας σε όλα τα επίπεδα. Εμείς, με όλες τις ενέργειες μας, με τον τρόπο, την ποιότητα αλλά και τη χρονική διάρκεια της εργασίας μας, οφείλουμε να είμαστε το παράδειγμα που πρέπει να ακολουθήσουν οι μαθητές μας από σήμερα, από τα μαθητικά τους χρόνια και για το υπόλοιπο της ζωής τους. Πριν και πάνω από όλα, είμαστε «Λειτουργοί». Πρέπει να ωθήσουμε την κοινωνία να μας δει, ξανά, ως τέτοιους. Αυτό απαιτεί θυσίες. Όμως, αυτό θα φέρει την αναγνώριση, πρώτα της κοινωνίας και κατόπιν της πολιτείας, την οποία έχουμε ανάγκη και την οποία έχουμε απολέσει.

Βάσει των:
1. ΦΕΚ 4299/27.09.2018, Απόφαση: Αρ. 158733/ΓΔ4, Άρθρο 3, παρ. 3, ιβ
2. Κοινή απόφαση 170405/ΓΓ1/28.12.2021, ΦΕΚ 6273/Β/12.12.2021, ΑΔΑ:6ΛΠΦ46ΜΤΝΗ-Τ5Ν) του Υ.ΠΑΙ.Θ.,
Άρθρο 1, Παρ. 6 & 8
3. Προεδρικό Διάταγμα 18/2018 – Άρθρο 52, παρ.7, ιγ (όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 15 του Άρθρου 38 του
Ν.4589/2019, ΦΕΚ 13/Α/2019, με την παρ. 8 του Άρθρου 209 του Ν.4610/2019, ΦΕΚ 70/Α/2019)
Κυρία Οργανωτική Συντονίστρια του ΠΕΚΕΣ Κρήτης, Κύριε Διευθυντά Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, Κυρία Προϊσταμένη του Τμήματος Ε’ Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες.

Ο Διευθυντής
Αλέξανδρος Καμπαναράκης
Φυσικός – ΠΕ04.01″

 

Προηγούμενες

Ο ειδικός παιδαγωγός και ο ρόλος του

Βοηθάει ο καφές στην απώλεια βάρους;

Επόμενη

Σχολιάστε