Η Μεσογειακή διατροφή και τα οφέλη της

|

Η Μεσογειακή διατροφή έχει αποδειχθεί εδώ και πολλά χρόνια ότι είναι η καλύτερη επιλογή τόσο για την υγεία μας, όσο και για τον έλεγχο του βάρους μας.

Ο Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO), ανακήρυξε την παραδοσιακή Μεσογειακή Διατροφή ως Πολιτιστική Κληρονομιά της Ανθρωπότητας.
Από έρευνες που έχουν γίνει, βλέπουμε ότι η Μεσογειακή Διατροφή μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης κάποιων ασθενειών, όπως είναι:
• Ο Διαβήτης
• Οι καρδιακές παθήσεις
• Ο καρκίνος
• Οι νευροεκφυλιστικές ασθένειες, όπως η νόσος Πάρκινσον, Αλτσχάιμερ κ.α

Τι περιλαμβάνει η Μεσογειακή Διατροφή;
• Κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων μειωμένων λιπαρών
• Ελάχιστη κατανάλωση κόκκινου κρέατος
• Κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης και γενικά σύνθετων υδατανθράκων
• Κατανάλωση φρούτων και λαχανικών περίπου 7-10 μερίδες ημερησίως
• Κατανάλωση άπαχου κρέατος(κοτόπουλο, γαλοπούλα) χωρίς πέτσα, ψητό ή βραστό
• Χρήση ελαιόλαδου στο μαγείρεμα και στις σαλάτες
• Κατανάλωση φρέσκου ψαριού 1-2 φορές την εβδομάδα, αποφεύγοντας τα παστά και τα τηγανιτά
• Κατανάλωση οσπρίων
• Κατανάλωση 1 ποτήρι κόκκινο κρασί 120ml για τις γυναίκες και μέχρι 2 για τους άνδρες

Οφέλη
• Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει το ελαιόλαδο συμβάλουν στη μείωση των καρδιαγγειακών νοσημάτων, στη μείωση της κακής χοληστερίνης (LDL), στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης στα φυσιολογικά επίπεδα και δρα ενάντια στις φλεγμονές
• Η Μεσογειακή Διατροφή είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, όπου συμβάλει στην σωστή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος
• Τα φλαβονοειδή και τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στο κόκκινο κρασί μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα
• Η Μεσογειακή Διατροφή συμβάλει στη διατήρηση του σακχάρου σε φυσιολογικά επίπεδα, όπου μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη
• Η μειωμένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος σε συνδυασμό με την πρόσληψη φυτικών ινών μειώνουν τον κίνδυνο για εγκεφαλικά και καρδιακά επεισόδια
• Η Μεσογειακή Διατροφή σε συνδυασμό με φυσική δραστηριότητα συμβάλει στη μακροζωία, εμποδίζει την πρόωρη γήρανση του δέρματος και συμβάλει στον καλύτερο έλεγχο του βάρους

Ειρήνη Πετειναράκη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Προηγούμενες

Ευτυχώς που υπάρχουν αδέλφια!

Ο ανδρικός καλλωπισμός από την εποχή της Κλεοπάτρας ως την ξυριστική μηχανή

Επόμενη

Σχολιάστε