Εκπαίδευση και Εκπαιδευτικοί: Ελένη Μπετεινάκη, νηπιαγωγός στο 64ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

|

Εκπαίδευση και Εκπαιδευτικοί: Ελένη Μπετεινάκη, νηπιαγωγός στο 64ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου

Τo familytime.gr δίνει το λόγο στους λειτουργούς της δημόσιας εκπαίδευσης. Κάθε εβδομάδα φιλοξενούμε έναν εκπαιδευτικό, της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μετά την κ. Μάνια Περάκη Μακρή, νηπιαγωγό στο 3ο Νηπιαγωγείο Βουτών, ο λόγος στην κ. Ελένη Μπετεινάκη, από το 64ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου!

Λίγα λόγια για σένα, όπως συστήνεσαι στους μαθητές σου…

Χίλια καλώς ορίσατε, τους λέω σχεδόν κάθε μέρα. Είμαι η κ. Ελένη και μαζί θα περπατάμε χέρι χέρι για όσο καιρό θα είστε στην τάξη μου. Θα είμαι εδώ για καθετί, παρέα με πολλές κούκλες (πάντα) βιβλία, παραμύθια και μικρά ή μεγάλα μυστικά. Δεν ξέρω αν θα γίνουμε φίλοι, το θέλω όμως πολύ! Αγαπώ πολύ τη θάλασσα, το κόκκινο και το γαλάζιο χρώμα, το ποδήλατο και τα ταξίδια αληθινά αλλά και αυτά της φαντασίας. Θέλω επίσης να μου λέτε όλα σας τα προβλήματα, μα και τα καλά που σας συμβαίνουν κι έτσι να γεμίζουμε την κάθε μας μέρα με χαρά, ομορφιά και «λύσεις» που θα μας κάνουν καλύτερους.
Αφήνω τα παιδιά να ανακαλύψουν σιγά σιγά ποια είμαι, πως είμαι και πάντα, μα πάντα από τη μέση της χρονιάς και μετά οι σφικτές αγκαλιές και τα φιλιά (με μάσκες φέτος) σαν μπαίνω στην τάξη, μού δείχνουν πως ίσως και κάτι να έχω κάνει καλά…

Πως θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου σαν εκπαιδευτικό; Αυστηρό ή επιεική;

Νομίζω πως είμαι λίγο αυστηρή όπου χρειάζεται. Αν και έχω να κάνω με πολύ μικρές ηλικίες πιστεύω πως τα όρια δεν πρέπει να αφήνονται χαλαρά και να δίνουμε εμείς το παράδειγμα για την τήρησή τους. Φυσικά και γίνομαι «χαλί» να με «πατήσουν» πάρα πολλές φορές, ειδικά όταν ακούω αυτές τις μοναδικές τους παράξενες λέξεις. Αυτό το «δεν μου δώνει» ή κάτι σαν «να κατεβάσουμε τα σύννεφα να σταματήσει να βρέχει» ή αυτό το «Σ’ αγαπώ μέχρι τον ουρανό» μόνο εμείς οι δάσκαλοι έχουμε το προνόμιο να τα ακούμε τόσο αυθόρμητα και συχνά που μας κάνουν να υποκύπτουμε αμέσως στα …χατίρια. Θέλει όμως όρια και σταθερή στάση σε πολλά θέματα.
Μην ξεχνάμε πως τα παιδιά που φοιτούν στα νηπιαγωγεία έρχονται σε επαφή με προγράμματα, συγκεκριμένες ρουτίνες και δύσκολα ωράρια, για πρώτη φορά. Τα περισσότερα και χρειάζονται οργάνωση, πολλά ερεθίσματα και φυσικά αγωγή ώστε να χτίσουν την δική τους προσωπικότητα. Το στοίχημα είναι η εμπιστοσύνη και η άνεση που θα νιώσουν μαζί σου για αυτό προσπαθώ να είμαι ανοιχτή σε καθετί και την ίδια στιγμή δίκαιη και ειλικρινής.

Από ποιον παιδαγωγό έχεις επηρεαστεί;

Δεν είναι ένας, είναι πολλοί. Είναι όλοι, όσοι έχουν πει, γράψει, κάνει, κάτι για την εκπαίδευση. Ύστερα από τόσα χρόνια υπηρεσίας και μέσα σε σχολικές τάξεις και επειδή το διάβασμα για μένα είναι καθημερινή πολύωρη ασχολία, έχω διαβάσει για συστήματα, τεχνικές και θεωρίες εκατοντάδες. Δεν θα σας πω ονόματα, όμως θα σταθώ στους δικούς μου δασκάλους που με τη στάση τους επηρέασαν τη δική μου ζωή και εξέλιξη. Θα σταθώ σε σπουδαίους ανθρώπους που έκαναν το ίδιο, θα σταθώ σε συγγραφείς και επιστήμονες που με βοηθούν να γίνω καθημερινά καλύτερη, πιο δοτική και καινοτόμα… Έχω πια κι εγώ καθιερώσει μια διαφορετική άποψη για το πως να «παιδαγωγώ» τους μαθητές μου, ακολουθώντας μεν τις νέες τάσεις αλλά την ίδια στιγμή διαφοροποιώντας τον τρόπο και τις πεπατημένες ιδέες. Για μένα η κάθε μέρα ξεκινά με ένα ανάγνωσμα, μια ιστορία ή μια όμορφη εικόνα … Όλα τα υπόλοιπα έρχονται μόνα τους

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάποια πράγματα στο ελληνικό σχολείο, ποια θα ήταν αυτά;

Μεγάλη κουβέντα αυτή! Θα εστίαζα περισσότερο στις ανάγκες του παιδιού. Θα έκανα μόνο βιωματική την μάθηση σε όλες τις βαθμίδες. Θα χρησιμοποιούσα την τεχνολογία σαν εργαλείο διευκόλυνσης της δουλειάς μου, για την μάθηση και την διασκέδαση και όχι σαν «βραχνάς» για να συνεχίζεται μια ιδιότυπη γραφειοκρατία του να αποδείξω πόσα πολλά προγράμματα, πόσα πολλά «γραφτά» πράγματα κάνουμε στο σχολείο. Θα έβαζα πολλούς καθηγητές θέατρου – θεατρικού παιχνιδιού, κουκλοθεάτρο, θα γέμιζα τα σχολεία με βιβλία και παραμύθια και διαβάστε όλοι το καταπληκτικό βιβλίο της Άλκηστης Χαλικιάς : Ένα ταρακουνημένο σχολείο και θα καταλάβετε τι εννοώ!

Τι θέλεις να θυμούνται οι μαθητές σου, από τη δασκάλα τους;

Πως κάθε μέρα υπάρχει η έκπληξη, το απρόσμενο….
Πως λάτρευε πολύ τα βιβλία και τα παραμύθια…
Πως είχε μια τεράστια αγκαλιά που τους χωρούσε όλους ακόμα και τις πιο δύσκολες στιγμές τους.
Πως τα αγαπούσα ίσαμε τον ουρανό και πάλι πίσω…


Λίγα λόγια για την κ. Ελένη Μπετεινάκη

Γεννήθηκα σε μια μικρή κωμόπολη του Ηρακλείου, τις Αρχάνες, και ζω στο Ηράκλειο Κρήτης. Είμαι νηπιαγωγός, γράφω και αφηγούμαι ιστορίες και παραμύθια.

Διαβάζω πολύ, αγαπώ την Ιστορία, την Λαογραφία, τη θάλασσα, την φωτογραφία και το… ποδήλατό μου.
Αρθρογραφώ από το 2010 σε εφημερίδες και ηλεκτρονικές σελίδες.

Έχω ένα Blog (Ζητούνται Αναγνώστες) και την εβδομαδιαία στήλη «Τα παραμύθια του Σαββάτου» στην ηλεκτρονική ειδησεογραφική σελίδα www.cretalive.gr
Το 2015 μου απονεμήθηκε από το ΙΒΒΥ, Κύκλος Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, το Βραβείο σε Νηπιαγωγό «Βούλα Κουλουμπή», για την εισαγωγή με τους πιο ευφάνταστους τρόπους των παιδιών της προσχολικής ηλικίας στον κόσμο του παιδικού βιβλίου.

Βιβλία:
-Η μάγισσα Χρωματούσα, εκδ. Ελληνοεκδοτική, 2015, 6η χιλιάδα Οκτώβριος 2019
-Τα κάναμε θάλασσα … (τα παραμύθια) Συλλογική έκδοση, Νήσους Περίπλους, 2016
-Ο Τρακατρούκας ο Καλικάντζαρος, εκδ. Ελληνοεκδοτική, 2016
-Ο Σιγανός, ένα σκιάχτρο με ψυχή! εκδ. Ελληνοεκδοτική, 2019
-Ο Πρίγκιπας Χαρταετός, εκδ. Ελληνοεκδοτική, 2020
-Με ένα κόκκινο κουμπί, εκδ. Κλειδάριθμος, 2020
-Σκανταλιές στο Πι και Φι, εκδ. Ελληνοεκδοτική, 2021
-Η Νεράιδα Σερπαντίνα, εκδ. Ελληνοεκδοτική, 2022
-Με το ποδήλατό μου στις γειτονιές του Μεγάλου Κάστρου, Εκδ. Μύστις, 2022

Σελίδες και blog :
Ζητούνται Αναγνώστες: http://zhtunteanagnostes.blogspot.gr
Κανάλι στο Υοutube : ΕΛΕΝΗ ΜΠΕΤΕΙΝΑΚΗ

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου στα:
Facebook : https://www.facebook.com/elenibetinaki
Mail : [email protected]
Instagram : https://www.instagram.com/elenibetinaki/

Προηγούμενες

Φτιάχνουμε Πασχαλινές κάρτες

Μπάμπης και Νεκταρία Μαράκη, ψαροταβέρνα Πέλαγος

Επόμενη

Σχολιάστε