Σιδηρόδρομος στην Κρήτη! Ένα υπεραιωνόβιο…όνειρο!

|

Ναι όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο πριν από 110 χρόνια είχε κατατεθεί πρόταση για τη δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής. Η σύμβαση μάλιστα για τη σιδηροδρομική γραμμή είχε υπογραφεί στις 11 Φεβρουαρίου 1911, από τη «Συνέλευση των Ελλήνων εν Κρήτη».

Ειδικότερα το έργο αφορούσε τη δημιουργία μιας σιδηροδρομικής γραμμής από το Ηράκλειο έως και τη Μεσαρά, η οποία θα περνούσε μέσα από το δήμο Μινώα Πεδιάδος, θα συνέχιζε στον δήμο Αρχανών – Αστερουσίων και θα κατέληγε σε ένα από τα νότια τμήματα του δήμου Φαιστού.

Προβλέπονταν συνολικά 17 σταθμοί, με αρχή το Ηράκλειο και τέρμα την παραλία του Κόκκινου Πύργου, οι οποίοι θα κάλυπταν τις ανάγκες του μεγαλύτερου τμήματος του νομού Ηρακλείου για μετακινήσεις.

Συγκεκριμένα, το έργο προέβλεπε σταθμούς σε 1. Ηράκλειο, 2. Πατσίδες, 3. Αρχάνες, 4. Πεζά, 5. Καστέλλι, 6. Αρκαλοχώρι, 7. Αυλή, 8. Ίνι, 9. Σκινιάς, 10. Καλύβια, 11. Πύργο, 12. Ασήμι, 13. Στόλους, 14. Άγιους Δέκα, 15. Μοίρες, 16. Τυμπάκι, 17. Παραλία Τυμπακίου (Κόκκινος Πύργος). Το συνολικό μήκος των γραμμών του τρένου υπολογίζονταν σε 118 χιλιόμετρα, εκ των οποίων το 1,5 χιλιόμετρο θα αφορούσε τις διακλαδώσεις. Το πλάτος της γραμμής οριζόταν σε ένα μέτρο.

Από το 1880 τα πρώτα αιτήματα για τρένο στην Κρήτη

Ωστόσο της συγκεκριμένης σύμβασης, φαίνεται να είχε προηγηθεί ένα αίτημα για τη δημιουργία δύο σιδηροδρομικών γραμμών, η μία αφορούσε την παραπάνω γραμμή Ηράκλειο-Κόκκινος Πύργος και η δεύτερη από τον κόλπο της Σούδας μέχρι την Κίσσαμο.  Όπως αναφέρεται στο cretanrail  , το αίτημα φαίνεται να έχει κατατεθεί από το 1880.

Πρόταση και από Καναδική εταιρεία

Όμως τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει ξανά η συζήτηση για τη δημιουργία ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο νησί μας. Το 2018 η Καναδική εταιρεία Sky Way, εκδήλωσε ενδιαφέρον για εναέριο τρένο που θα ενώνει το Ηράκλειο με τα Χανιά, με το δρομολόγιο να εκτιμάται σε 22 λεπτά, για μία διαδρομή που σήμερα, οδικώς, ξεπερνά τις 2 ώρες. 

Η εταιρεία προτείνει να κατασκευάσει με δικά της κεφάλαια (κάτω από προϋποθέσεις) ένα σύγχρονο εναέριο σιδηροδρομικό δίκτυο στην Κρήτη, σύμφωνα με μια πρόχειρη μελέτη που έχει γίνει από την ίδια.

Ο χρόνος για τη διαδρομή από το αεροδρόμιο των Χανίων μέχρι το αεροδρόμιο Ηρακλείου θα είναι μόλις 22 λεπτά, καθώς το τρένο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες μέχρι και 360 χιλιόμετρα την ώρα. Η προγραμματισμένη ροή επιβατών στη διαδρομή θα φτάσει τουλάχιστον 22 εκατ. άτομα ετησίως, με 3.500 επιβάτες την ώρα σε χαμηλή περίοδο και έως 10.000 επιβάτες την ώρα στην υψηλή περίοδο.

‘Οσον αφορά στο κόστος της διαδρομής, προβλέπεται να καθοριστεί ο μέσος ναύλος 15 ευρώ για ταξίδι Ηράκλειο-Χανιά, με τα αναμενόμενα ετήσια έσοδα να είναι περίπου 330 εκατ.ευρώ, ενώ το κόστος κατασκευής υπολογίζεται, σύμφωνα με την εταιρεία σε 680 εκατομμύρια ευρώ.

τρένο

Σιδηροδρομική σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο…

Πάντως σε αυτή τη φάση βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων,  η σιδηροδρομική σύνδεση του νέου με την πόλη του Ηρακλείου. Σε πρόσφατες δηλώσεις του σε τοπικό κανάλι, ο Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, εξέφρασε την θετική γνώμη του υπουργείου για την σιδηροδρομική σύνδεση του Ηρακλείου με το Καστέλι, με την προϋπόθεση να έχει προηγηθεί σχετική μελέτη. “Δεν είναι απορριπτέο. Είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση. Προφανώς χρειάζεται μελέτη, μπορεί να μην είναι πρώτη προτεραιότητα σε σχέση με την οδική σύνδεση αλλά σε κάθε περίπτωση είναι κάτι που βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλογιάννης.

Προηγούμενες

Ο Άγιος Βαλεντίνος και η ιστορία του

Κλειστά την Τρίτη και Τετάρτη τα σχολεία και στην Π.Ε. Ηρακλείου

Επόμενη

Σχολιάστε