Οργάνωση μελέτης στο σπίτι

|

Οργάνωση μελέτης στο σπίτι
Η ανάπτυξη των παιδιών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την μελέτη και το διάβασμα, στο οποίο οι γονείς μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο, ανεξάρτητα από το μορφωτικό τους επίπεδο, συμβάλλοντας καθοριστικά στην σχολική απόδοση, αλλά και στην πορεία των παιδιών τους.
Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, η χαμηλή επίδοση των παιδιών στα μαθήματα, μπορεί να μην οφείλεται πάντα στην νοημοσύνη ή σε μαθησιακές δυσκολίες, αλλά και σε προβλήματα στην οργάνωση της μελέτης των μαθημάτων.
Η ανάπτυξη ενός καλού προγράμματος μελέτης των μαθημάτων, αλλά και οι προσδοκίες των γονέων αναφορικά με τις εργασίες στο σπίτι, είναι συνυφασμένα με την επιτυχία στο σχολείο.
Οι γονείς οφείλουν να παρέχουν στα παιδιά τους το περιβάλλον, τα υλικά και την ενθάρρυνση που απαιτούνται, για την επιτυχή μελέτη των μαθημάτων, ωστόσο, δεν θα πρέπει η σχολική επίδοση των παιδιών να συνδέεται με την ικανοποίηση των προσωπικών αναγκών του γονέα, γι’ αυτό και οι απαιτήσεις προς τα παιδιά θα πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια.

Μια ενδεικτική ρουτίνα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είναι η εξής:
1. Έχω το γραφείο μου άδειο και καθαρό.
2. Μπροστά μου τοποθετώ το πρόγραμμά μου.
3. Βγάζω τα βιβλία μου από την τσάντα.
4. Βρίσκω τις εργασίες που έχω να κάνω για την επόμενη μέρα.
5. Τοποθετώ δίπλα μου τα βιβλία που χρειάζομαι, το μολύβι και την γόμα μου.
6. Ξεκινάω με το μάθημα που θεωρώ δυσκολότερο.
7. Διατηρώ την προσοχή μου συγκεντρωμένη σε αυτό που κάνω.
8. Κάθε φορά που τελειώνω το μάθημα το βάζω μέσα στην σχολική τσάντα.

Η συγκεκριμένη ρουτίνα καλό θα είναι να υπάρχει γραμμένη και σε μια κόλλα με αντίστοιχες εικόνες, η οποία θα τοποθετηθεί σε εμφανή σημείο στο γραφείο του παιδιού και την οποία θα συμβουλεύεται κάθε φορά που θα ξεκινάει την μελέτη του (οπτικοποιημένο πρόγραμμα).

Tips!
1. Χωρίζουμε τις εργασίες σε μικρότερα μέρη-πιο διαχειρίσιμα βήματα. Με αυτόν τον τρόπο το παιδί θα κατανοήσει ότι καθετί έχει μια αρχή, μια μέση και ένα τέλος.
2. Χρησιμοποιούμε ημερολόγιο και μαθαίνουμε να υπολογίζουμε τον χρόνο μας. Ενθαρρύνουμε, δηλαδή, το παιδί να καταγράφει τις σημαντικές εργασίες του σε ένα ημερολόγιο και το βοηθάμε να υπολογίζει και το πόσο χρόνο θα χρειαστεί για καθεμία από αυτές.
3. Χρησιμοποιούμε χρώματα, όπως ένα πράσινο φάκελο για την γλώσσα και μπλε για τα μαθηματικά, στυλούς και μαρκαδοράκια σε διάφορα και έντονα χρώματα.
4. Φροντίζουμε να είμαστε ήρεμοι και ψύχραιμοι, καθώς τα νεύρα, οι καυγάδες και οι εντάσεις φέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα.
5. Προτείνουμε συχνά διαλείμματα, στα οποία δίνουμε την δυνατότητα στο παιδί να απασχοληθεί με το αγαπημένο του παιχνίδι ή με ότι άλλο του παρέχει ευχαρίστηση και διασκέδαση, εκτός από τις οθόνες.

Η οργάνωση της μελέτης διευκολύνει την ζωή των παιδιών στην μάθηση και στον τρόπο σκέψης τους. Στην αρχή θα χρειαστεί προσπάθεια αλλά μακροπρόθεσμα αξίζει τον κόπο!

Ειρήνη Μ. Χαλκιαδάκη, Νηπιαγωγός-Ειδική Παιδαγωγός (BSc, MSc)

“ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ το παιδί”

Προηγούμενες

Γυμνάσιο Τυμπακίου: Θετική εξέλιξη για τα προβλήματα του σχολείου, στη συνάντηση με τον Δήμαρχο Φαιστού

Αχνιστά, παραδοσιακά γιουβαρλάκια!

Επόμενη

Σχολιάστε