«Ο δικός μου Μεγάλος… μικρός» – Διαγωνισμός συγγραφής για παιδιά, από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

|

«Ο δικός μου Μεγάλος… μικρός» – Διαγωνισμός συγγραφής για παιδιά
Με αφορμή τα βιβλία της σειράς «Οι Μεγάλοι… μικροί» της πολυβραβευμένης συγγραφέα Αγγελικής Δαρλάση, οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν διαγωνισμό συγγραφής για μαθητές και μαθήτριες των τάξεων Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού και της Α΄ Γυμνασίου με θέμα «Ο δικός μου Μεγάλος… μικρός».

Αποστολή «Ο δικός μου μεγάλος… μικρός»
Στη σειρά βιβλίων «Οι Μεγάλοι… μικροί» διαβάζουμε ιστορίες εμπνευσμένες από την προσωπικότητα και τα βιογραφικά στοιχεία σημαντικών Ελληνίδων και Ελλήνων στην παιδική τους ηλικία. Ιστορίες για εκείνους τους Μεγάλους που ως μικροί ήρθαν αντιμέτωποι με δυσκολίες ή αντιξοότητες που πιθανότατα έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους ή και στην πορεία της ζωής τους.

Η δική σας αποστολή είναι να γράψετε τη δική σας ιστορία για τα παιδικά χρόνια κάποιου Έλληνα ή κάποιας Ελληνίδας που αποτελεί πηγή έμπνευσης για εσάς. Για κάποιον/α που θαυμάζετε για το έργο του/της, την προσφορά του/της ή κάποιο κατόρθωμά του/της.

Το πρόσωπο που θα επιλέξετε μπορεί να σχετίζεται με την Ιστορία, τις επιστήμες, τις τέχνες, τα γράμματα, την πολιτική, τον αθλητισμό ή να έχει γίνει γνωστό για την κοινωνική προσφορά του. Μπορεί να είναι ευρέως ή και λιγότερο γνωστό. Μπορεί η δραστηριότητά του να τοποθετείται στα αρχαία χρόνια ή και στις μέρες μας. Σε κάθε περίπτωση, σημαντικό στοιχείο δεν είναι τόσο η αναγνωρισιμότητά του όσο το σύνολο του έργου του ή κάποιο επίτευγμά του που θεωρείτε ότι αξίζει να μνημονευτεί. Επιπλέον, θα πρέπει να αναρωτηθείτε αν η ιστορία του έχει κάτι να πει σε εσάς. Μπορεί, για παράδειγμα, να είναι κάποιο πρόσωπο του οποίου η πορεία και η προσφορά του ήταν σημαντικές για το χωριό ή την πόλη σας.

Οδηγίες για τους μικρούς συγγραφείς

Ο πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός συγγραφής αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για να σκεφτούμε τι προσδιορίζει η λέξη «Μεγάλος». Είναι ο διάσημος «Μεγάλος»; Αρκεί να είναι κάποιος διάσημος για να θεωρείται «Μεγάλος»; Ή μήπως πρέπει να εστιάσουμε στο έργο του και να το αξιολογήσουμε, να αναδείξουμε τη σημασία που είχε για την επιστήμη, την τέχνη, την πολιτική, τον αθλητισμό κ.λπ., τον αντίκτυπό του στην κοινότητα, αλλά και το πώς μπορεί να μας εμπνεύσει;
Να θυμάστε ότι δεν γράφετε τη βιογραφία του συγκεκριμένου προσώπου. Δεν γράφετε, δηλαδή, μια ιστορία για ολόκληρη τη ζωή του. Στόχος είναι να αφηγηθείτε μια ιστορία σε σχέση με την παιδική του ηλικία. Πώς φαντάζεστε το συγκεκριμένο πρόσωπο ως παιδί με βάση όσα γνωρίζετε ή/και έχετε μάθει γι’ αυτό.
Θα πρέπει τα στοιχεία που παραθέτετε στην ιστορία σας για την παιδική ηλικία του συγκεκριμένου προσώπου να είναι ακριβή, δηλαδή να βασίζονται σε πραγματικά βιογραφικά στοιχεία. Για παράδειγμα, φανταστείτε τι θα συμβεί αν για κάποιον που γνωρίζουμε ότι έχει γεννηθεί στην Άρτα γράψετε ότι τόπος γέννησής του είναι η Αθήνα. Ή αν γράψετε ότι ήταν πολύ καλή μαθήτρια, ενώ γνωρίζουμε ότι συνέβαινε ακριβώς το αντίθετο! Άρα χρειάζεται να κάνετε αρχικά μια καλή έρευνα ώστε να συγκεντρώσετε όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία για το συγκεκριμένο πρόσωπο – στοιχεία που, εκτός των άλλων, θα σας βοηθήσουν να το γνωρίσετε καλύτερα και να φανταστείτε την ιστορία για τα παιδικά του χρόνια.
Αν τυχόν επιλέξετε να γράψετε για κάποιον «ανώνυμο» τον οποίο έχετε συναναστραφεί (π.χ. ένας/μία πυροσβέστης, ένας/μία δάσκαλος/α, ένας/μία οικογενειακός/ή φίλος/η), αλλά δεν γνωρίζετε στοιχεία για την παιδική του/ης ηλικία, τότε θα πρέπει να φανταστείτε εσείς πώς ήταν. Αν έχετε τη δυνατότητα, μπορείτε να του/της πάρετε συνέντευξη και να τον/τη ρωτήσετε ό,τι μπορεί να σας φανεί χρήσιμο.

Όροι και προϋποθέσεις συμμετοχής

Στον διαγωνισμό θα γίνονται δεκτές τόσο ομαδικές όσο και ατομικές συμμετοχές. Συγκεκριμένα, μπορούν να λάβουν μέρος:
το τμήμα ενός σχολείου (συλλογική συμμετοχή),
– η τάξη ενός σχολείου (συλλογική συμμετοχή),
– ομάδες μαθητών από διαφορετικά τμήματα αλλά από την ίδια τάξη (συλλογική συμμετοχή),
– ένας μαθητής ή μία μαθήτρια (ατομική συμμετοχή).

Τα κείμενα θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένη έκταση. Ειδικότερα, θα πρέπει να είναι έως 500 λέξεις για τις ατομικές ή συλλογικές συμμετοχές που αφορούν τις τάξεις Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού και έως 800-1.000 λέξεις για τις ατομικές ή συλλογικές συμμετοχές που αφορούν την Α΄ Γυμνασίου.

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι η συμπλήρωση της σχετικής φόρμας που θα βρείτε εδώ έως τις 31/3/2022.

Τα κείμενά σας μπορείτε να τα στείλετε το αργότερο έως τις 9/5/2022 (σύμφωνα με τη σφραγίδα αποστολής) με τους εξής τρόπους:
α) Ταχυδρομικώς, μέσω απλού ταχυδρομείου ή κούριερ, στη διεύθυνση: Εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ, Ιπποκράτους 118, 114 72 Αθήνα, τηλ.: 211 3003500, υπόψη Δάφνης Βρέλλη. Στον φάκελο θα πρέπει να αναγράφεται «Για τον διαγωνισμό συγγραφής “Ο δικός μου Μεγάλος… μικρός”». Μαζί με την ιστορία σας, θα πρέπει να εσωκλείεται και ένα φύλλο Α4 με τα στοιχεία του διαγωνιζόμενου (Αν πρόκειται για συλλογική συμμετοχή: το όνομα σχολείου, η τάξη, το τμήμα, το ονοματεπώνυμο του υπεύθυνου εκπαιδευτικού, το e-mail του υπεύθυνου εκπαιδευτικού, το e-mail του σχολείου καθώς και το τηλέφωνο του σχολείου, ενώ αν πρόκειται για ατομική συμμετοχή: το όνομα του παιδιού, η τάξη, το ονοματεπώνυμο του κηδεμόνα, το e-mail του κηδεμόνα και το τηλέφωνο του κηδεμόνα).
β) Με email, στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email protected] Στο θέμα του email θα πρέπει να αναγράφεται «Για τον διαγωνισμό συγγραφής “Ο δικός μου Μεγάλος… μικρός”». Συνημμένα πρέπει να υπάρχουν δύο ξεχωριστά αρχεία: 1. το κείμενο της ιστορίας σας 2. ένα φύλλο με τα στοιχεία του διαγωνιζόμενου (Αν πρόκειται για συλλογική συμμετοχή: το όνομα σχολείου, η τάξη, το τμήμα, το ονοματεπώνυμο του υπεύθυνου εκπαιδευτικού, το e-mail του υπεύθυνου εκπαιδευτικού, το e-mail του σχολείου καθώς και το τηλέφωνο του σχολείου, ενώ αν πρόκειται για ατομική συμμετοχή: το όνομα του παιδιού, η τάξη, το ονοματεπώνυμο του κηδεμόνα, το e-mail του κηδεμόνα και το τηλέφωνο του κηδεμόνα).
Τα έργα που θα κατατεθούν θα πρέπει να είναι πρωτότυπα και να μην έχουν υποβληθεί σε άλλους διαγωνισμούς.

Ο κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να συμμετάσχει με μία μόνο ιστορία.

Με την αποστολή της ιστορίας ο διαγωνιζόμενος αποδέχεται ότι το έργο του θα τεθεί υπό αξιολόγηση και εκχωρεί στις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ το αποκλειστικό δικαίωμα για δημοσίευση της ιστορίας του στον ιστότοπό του.

Αξιολόγηση-Βραβεία

Η αξιολόγηση των κειμένων θα γίνει από κριτική επιτροπή που απαρτίζεται από τη συγγραφέα Αγγελική Δαρλάση, την Καλλιόπη Κύρδη, συγγραφέα και υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, και τη Νατάσα Μερκούρη φιλόλογος-θεατρολόγος, αντιπρόεδρος της «Νέας Παιδείας».

Θα δοθούν συνολικά οκτώ βραβεία. Συγκεκριμένα, ένα βραβείο για μία ατομική συμμετοχή για τη Δ΄ Δημοτικού, ένα βραβείο για μία ατομική συμμετοχή για την Ε΄ Δημοτικού, ένα βραβείο για μία ατομική συμμετοχή για τη ΣΤ΄ Δημοτικού και ένα βραβείο για μία ατομική συμμετοχή για την Α΄ Γυμνασίου. Επίσης, ένα βραβείο για μία συλλογική συμμετοχή για τη Δ΄ Δημοτικού, ένα βραβείο για μία συλλογική συμμετοχή για την Ε΄ Δημοτικού, ένα βραβείο για μία συλλογική συμμετοχή για τη ΣΤ΄ Δημοτικού και ένα βραβείο για μία συλλογική συμμετοχή για την Α΄ Γυμνασίου.

Τα βραβεία θα είναι τέσσερα βιβλία των εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ για κάθε ατομική συμμετοχή και δέκα βιβλία των εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ για κάθε συλλογική συμμετοχή ανά τάξη. Τα βιβλία μπορούν να τα επιλέξουν οι διακριθέντες.

Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και η τελετή απονομής των βραβείων θα γίνουν τον Μάιο του 2022 σε μια διαδικτυακή εκδήλωση ειδικά σχεδιασμένη για τη συγκεκριμένη δράση. Η ακριβής ημερομηνία θα ανακοινωθεί αργότερα.

Σε όλους τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό (μαθητές και εκπαιδευτικούς) θα δοθούν βεβαιώσεις και αναμνηστικά συμμετοχής.

Τα κείμενα που θα κατατεθούν από τους διαγωνιζόμενους, είτε διακριθούν είτε όχι, δεν θα επιστραφούν.

Τα ονόματα των νικητών και οι ιστορίες τους θα αναρτηθούν στον ιστότοπο των εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ.

Προηγούμενες

Ηλιάνα Μαλίχιν, όραμα της η διάσωση των αμπελώνων και ελαιώνων του Ρεθύμνου!

Σαν σήμερα έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Ξυλούρης, ο «Αρχάγγελος της Κρήτης»

Επόμενη

Σχολιάστε