Η διατροφή ενάντια στην ακμή

|

Η διατροφή μπορεί να προστατέψει ή να νικήσει την ακμή.
Με τον όρο ακμή εννοούμε την χρόνια δερματολογικη κατάσταση κατά την οποία το δέρμα εμφανίζει αυξημένη έκκριση σμήγματος,όπου νεκρά κύτταρα φράζουν τους πόρους του δέρματος , με αποτέλεσμα την εμφάνιση φλεγμονής (πύον).
Τα σημεία όπου παρουσιάζουν ακμή, είναι το πρόσωπο, η πλάτη, το στέρνο. Η πιο συχνή ηλιακή περίδος είναι κατά την εφηβεία και σε μικρότερο ποσοστό κατά την ενήλικη ζωή του ανθρώπου.
Οι λόγοι είναι πολλοί
– Ορμονικοί
– Κληρονομική προδιάθεση
– Περιόδοι έντονου άγχους-στρες
– Κακή διατροφή
– Περιβαλλοντικοί παράγοντες(ρύπανση),το συχνό πλύσιμο με περιορίζει την εμφάνιση της.

Ας δούμε τώρα σχετικά με την διατροφή, η διατροφή μπορεί να βοηθήσει είτε κατά της εμφάνισης της, είτε να βοηθήσει ως προς την καλύτερη αποτελεσματικότητα της εκάστοτε θεραπείας(συμβουλευόμαστε πάντα δερματολόγο για οποιαδήποτε θεραπεία ενάντια της ακμής, κάθε πρόσωπο, κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός).

Κατάλληλες επιλογές τροφών:
– Bιταμίνη E & C , λόγω αυξημένης αντιοξειδωτικής τους δράσης βοηθούν στην προστασία ενάντια της ακμής: ξηροί καρποί, έλαια όπως αμυγδαλέλαιο,αβοκάντο, ακτινίδιο,μάγκο,πορτοκάλι, μπρόκολο, πιπεριές.
– Ψευδάργυρος, δρά ενάντια στην εμφάνιση ακμής καθώς αναστέλλει την εμφάνιση βακτηριδίων, που βοηθούν στην εμφάνιση της: οστρακοειδή, βοδινό, πουλερικά, όσπρια .
– Ω3 λιπαρά οξέα, λόγω υψηλής αντιφλεγμονώδης δράσης τους, δρούν ενάντια στην εμφάνιση ακμής: λιπαρά ψάρια, ξηροί καρποί, σπόροι chia, φασόλια, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά .
– Ενυδάτωση του οργανισμού και κατεπέκταση του δέρματος, είναι ένας δυνατός σύμμαχος τόσο στην πρόληψη, όσο και στην πορεία της ακμής με ή χωρίς αγωγή.
– Τρόφιμα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη: προϊόντα ολικής αλέσεως, άπαχα κρεατικά, καστανό ρύζι, αρκετές σαλάτας.

Τροφές που καλό είναι να αποφύγουμε ή να μειώσουμε .

Περιορισμός στην κατανάλωση τροφών με αυξημένου γλυκαιμικού φορτίου
– Τροφές που προέρχονται από λευκά άλευρα και λευκή ζάχαρη:
ψωμί, ζυμαρικά, μπισκότα, πίτες κλπ.
– Αποφυγή κατανάλωσης σοκολάτας ή γλυκών, τα οποία είναι πλούσια σε ζάχαρη, τα αναψυκτικά καλό θα είναι να το αποφύγουμε κι αυτά καθώς έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε ζάχαρη.
– Επίσης προσοχή στην επιλογή χυμών εμπορίου, καθώς και αυτοί είναι πλούσιοι σε προσθήκη ζάχαρης, σωστή επιλογή είναι ο φρέσκος φυσικός χυμός.
Τέλος τροφές που βοηθούν στην εμφάνιση φλεγμωνών είναι τα φαγητά ή τρόφιμα σε trans λιπαρά, κακής ποιότητας λαδιών, αυξημένης περιεκτικότητας σε λίπος.

Δήμητρα Σωπασή, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (Πτυχιούχος Α.Τ.Ε.Ι Κρήτης)

Προηγούμενες

Με ειλικρίνεια…

Ηλιάνα Μαλίχιν, όραμα της η διάσωση των αμπελώνων και ελαιώνων του Ρεθύμνου!

Επόμενη

Σχολιάστε