Διαγωνίσματα και τεστ, εξ αποστάσεως!

|

 

τηλεκπαίδευση

Μπροστά σε μια νέα πρόκληση βρίσκονται καθηγητές και μαθητές, Γυμνασίων και Λυκείων, όσον αφορά τη βαθμολόγηση για το πρώτο τετράμηνο.

Στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης, έρχονται και τα τηλε-διαγωνίσματα, σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, ενώ αλλάζει και ο τρόπος που οι καθηγητές θα κληθούν να βαθμολογήσουν.

Για τα τεστ και τα ωριαία διαγωνίσματα

Ειδικά όσον αφορά τις ολιγόλεπτες και ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, οι εκπαιδευτικοί θα αξιοποιήσουν τα εργαλεία “Ασκήσεις” και “Εργασίες” από την ηλεκτρονική τάξη (eclass). Μάλιστα, δίνεται στους εκπαιδευτικούς η δυνατότητα να ακολουθήσουν τα σχετικά αναλυτικά εγχειρίδια χρήσης.

Για τη διενέργειά τους υφίστανται τρεις επιλογές, μέσω του εργαλείου “Ασκήσεις”, της ηλεκτρονικής τάξης (e-class) για τον έλεγχο της γνώσης του μαθητή:

α) θέματα αυτόματης βαθμολόγησης,
β) θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και
γ) συνδυασμός θεμάτων αυτόματης βαθμολόγησης και θεμάτων ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).

Προτείνεται από την ηλεκτρονική τάξη (e-class), να αξιοποιηθούν συνδυαστικά ή αποκλειστικά, όπου κρίνεται σκόπιμο, η αξιοποίηση του εργαλείου “Ελεύθερου κειμένου”, καθώς και τα ακόλουθα εργαλεία αυτόματης βαθμολόγησης μέσω των “Ασκήσεων” του e-class:

1. Πολλαπλής επιλογής με μοναδική σωστή απάντηση
2. Συμπλήρωσης κενών
3. Αντιστοίχισης
4. Σωστό/Λάθος

Λύση και για το… τηλε-σκονάκι

Στην περίπτωση που εφαρμόζεται ωριαία γραπτή δοκιμασία, οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να δημιουργούν πολλαπλές ομάδες θεμάτων για να αποτρέπονται φαινόμενα συνεργασίας ή ηλεκτρονικής αντιγραφής και διαμοιρασμού απαντήσεων μεταξύ των μαθητών και μαθητριών, αναφέρει η οδηγία. Επίσης, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αντιγραφής μεταξύ των μαθητών και μαθητριών, προτείνεται να δημιουργούνται περισσότερες από μία ασκήσεις (με ή χωρίς επικάλυψη ερωτήσεων) και να ανατίθενται σε κάθε ομάδα μαθητών και μαθητριών διαφορετική άσκηση.

Επίσης προτείνονται πρόσθετα εργαλεία που συμβάλλουν στον περιορισμό της δυνατότητας συνεργασίας ή αντιγραφής είναι μέσω των ρυθμίσεων των ασκήσεων:

-εμφάνιση μίας ερώτησης ανά σελίδα που εμφανίζεται στην οθόνη του μαθητή,

-χρονικός περιορισμός εξέτασης κάθε μαθητή,

-ανάθεση διαφορετικών ασκήσεων ανά υπο-ομάδες μαθητών της τάξης,

-ενεργοποίηση τυχαίων ερωτήσεων από ένα ευρύτερο σύνολο ερωτήσεων που έχει ετοιμάσει ο/η εκπαιδευτικός (π.χ. 3 από τις 12 ή 5 από τις 20).

Τράπεζα ερωτήσεων

Μια χρήσιμη λειτουργία των ασκήσεων που δημιουργούνται μέσω του e-class είναι η “Τράπεζα ερωτήσεων”, μέσω της οποίας μπορούν να διαμορφωθούν διαγωνίσματα ή τεστ ολιγόλεπτης διάρκειας που αντλούν θέματα από την τράπεζα ερωτήσεων που προετοιμάζει ο/η εκπαιδευτικός. Στην περίπτωση αυτή, η άσκηση μπορεί να έχει συγκεκριμένες ερωτήσεις με σταθερή ή τυχαία σειρά, ή να επιλέγει τυχαίες ερωτήσεις από την τράπεζα

Τέλος, η πλατφόρμα Webex, μέσω του εργαλείου της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling), παρέχει χρήσιμες δυνατότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ερωτηματολογίων για διαγνωστικούς σκοπούς, σε σχέση με τον βαθμό επίτευξης των επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά την ολοκλήρωση αυτού.

Eπικουρικά και κατά την κρίση των εκπαιδευτικών,στο πλαίσιο της αξιολόγησης των επιδόσεων των μαθητών και μαθητριών δύνανται να αξιοποιηθούν και τα εργαλεία «e-me assignments» (Δημιουργία και ανάθεση εργασιών) και «e-portfolio» (Οργάνωση και προβολή της δουλειάς μαθητών/τριών) της πλατφόρμας e-me.
Στο πλαίσιο χρήσης του e-me και για δημιουργία ασκήσεων προτείνεται και η εφαρμογή e-me content. Με την εφαρμογή e-me content μπορεί να δημιουργηθεί ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο για την ανάπτυξη διαφόρων τύπων διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων, όπως για παράδειγμα ασκήσεις συμπλήρωσης κενών, αντιστοίχισης, ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, κουίζ, ερωτήσεις
Σωστού/ Λάθους, ερωτηματολόγια κ.ά.

Αναλυτικά η εγκύκλιος

 

Προηγούμενες

Κάστανα αγαπημένα…

Οι καλύτερες συνταγές για χριστουγεννιάτικα μπισκότα

Επόμενη

Σχολιάστε