Το ανοσοποιητικό σύστημα σε ενήλικες και παιδιά

|

Το ανοσοποιητικό μας σύστημα είναι η κύρια ασπίδα του οργανισμού μας ενάντια σε ιώσεις και κρυολογήματα , καθώς διανύουμε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους των εποχών μας, απέναντι σε έναν ισχυρό εχθρό τον COVID-19.

Η σωστή διατροφή και η φυσική άσκηση είναι σημαντικοί παράγοντες για την ενίσχυση του ανοσοποιητικό μας σύστηματος.

Προτάσεις διατροφής:

-Αρκετά φρούτα και λαχανικά κατά την διάρκεια της ημέρας (τουλάχιστον 5 μερίδες ημερησίως), είτε στην μορφή χυμών, smoothies, κρέμες, σαλάτες και λαχανικά

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C , το σελήνιο και οι πολυφαινόλες.

Βιταμίνη c: πορτοκάλια,μανταρίνια , ακτινίδια,μπρόκολο,πιπεριές,κουνουπίδι,αρακάς,ανανάς κλπ.

Σελήνιο: ψάρια, χοιρινό,κοτόπουλο,μοσχάρι, αυγά, cottage τυρί, ηλιόσπορος, μανιτάρια κλπ.

Πολυφαινόλες : φρούτα,δημητριακά ολικής αλέσεως, μαύρη σοκολάτα, ελαιόλαδο, σκόνη κακάο κλπ.

-Βρώμη, πλούσια σε β-γλυκάνη, η οποία είναι κι αυτή υπεύθυνη στην ένισχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, μποροούμε να την κατανάλωσουμε είτε ως πρωινό με γάλα, σπιτικές μπάρες, αλεύρι βρώμης, κέικ βρώμης ή μπρισκότα.
-Τροφές πλούσιες σε Ω-3 λιπαρά οξέα: λιναρόσπορος, σολομός, σαρδέλες, λαβράκι, ξηροί καρποί, σπόροι, ταχίνι.
-Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D: ψάρι, κρόκος αυγού-αυγό, γάλα, μανιτάρια, γιαούρτι κλπ.
-Τέλος βότανα τα οποία έχουν δείξει ότι έχουν ευεργετική δράση ενάντια σε ιώσεις και κρυολογήματα: φασκόμηλο, τσάϊ βουνού, πράσινο τσάϊ.

Σημαντικό να γνωρίζουμε ότι,

Είναι αναγκαία η μείωση κατανάλωσης ζάχαρης είτε σε ποτά-ροφήματα, είτε τρόφιμα-σνακ, καθώς η αυξημένη κατανάλωση της έχει ως αποτέλεσμα να μειώνει και να εμποδίζει την ιδιότητα του ανοσοποιητικού μας, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα να είμαστε πιο ευάλωτοι να κολλήσουμε κάποια ίωση ή κρυολόγημα.

Δήμητρα Σωπασή, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (Πτυχιούχος Α.Τ.Ε.Ι Κρήτης)

Προηγούμενες

Να δίνεις και να προσφέρεις, αυτό σε κάνει Άνθρωπο!

Γλυκό περγαμόντο

Επόμενη

Σχολιάστε